Bilag 5: Formen i 1. sats, 5. symfoni |
CIFFER |
TAKT |
FORMDEL |
AFSNIT |
UNDERAFSNIT |
|
1-8 |
|
|
Tutti-præsentation.
Forvrængede barokklichéer. |
1 |
9-13 |
|
|
Solo. Tema 1 i solistisk
udførelse |
|
14 |
|
Tema 1 i tutti / soli -
vekslen |
Tutti-kile |
2 |
15-19 |
|
|
Solo. Tema 1 i solistisk
udførelse. |
3 |
20-30 |
1. DEL. Tema 1. |
|
Tutti. Tema 1-variant.
Crescendo. |
5 |
31-45 |
Karikerende. |
|
Solo. Tema 1-variant. |
7 |
46-57 |
|
'overledning'. 2 x 6
takter. Materiale: tema 1. Solistisk, virtuost. |
Soli: Obo-tema i kanon med
klarinet, violinskalaer, cembalo: akkorder. |
9 |
58-65 |
|
|
Violintema i
"kanon" med horn. Obo: tema 1-variant. Cembalo: akkorder. |
10 |
66-73 |
2. DEL. Tema 2. |
Tema 2 i strygerkanon.
'Symaskine-cembalo' |
1. afsnit |
|
74-85 |
Lyrisk og luftigt. |
|
2. afsnit |
12 |
86-93 |
|
Tema 2 i obo, igen strygerkanon.
Congas. |
1. afsnit |
13 |
94-104 |
|
|
2. afsnit |
14 |
105-121 |
|
|
Solo. Nyt kontrapunkt |
16 |
122-125 |
3. DEL. Tema 1. |
Tema 1. Kontrapunktik. |
Tutti. Tema 1 i kanon i
messingblæserne. Oplæg til det følgende afsnit |
17 |
126-129 |
Dynamisk stigende |
|
Tema 1-kanon i strygerne. |
18 |
130-137 |
frem mod klimaks. |
|
Voldsom kanon, tema 1 + 2. |
19 |
138-145 |
|
Tema 1 + 2. Kanon,
augmenteringer. |
intensivering. |
20 |
146-151 |
|
|
Coda. Kulmination,
temaafsnøring. |
21 |
152-155 |
|
|
"smadret udgave"
af tema 1. Piskesmæld. |